Jak SMS marketing wspiera biznes?
SMS Marketing to wszelkie działania reklamowe, które trafią do Twojego potencjalnego klienta w formie wiadomości tekstowych.
Takie działania mogą mieć formę:
- Jednorazowych akcji promocyjnych: wiadomości masowe, skierowane do szerokiego grona odbiorców. Może to być konkretna wiadomość, wysłana do wszystkich kontaktów w bazie. Przypomina to trochę tradycyjne działania reklamowe w mediach, jednak tu są one skierowane na konkretną grupę – wszystkie Twoje kontakty.
- Cyklicznych wiadomości SMS: wiadomości regularnie wysyłane do potencjalnych klientów, informujące np. o zniżkach i promocjach. Takie wiadomości marketingowe dostają osoby zapisane na poszczególne listy odbiorców. Dla marki to szansa na zbudowanie długotrwałej relacji między firmą a klientem.
Warto pamiętać!
SMS marketing świetnie angażuje odbiorców. SMS, których celem jest wsparcie sprzedaży. Za ich pomocą można informować o nowej ofercie, promocji czy limitowanej okazji.
Wystarczy spojrzeć na statystyki:
- Po potwierdzeniu zapisu na listę, 75% odbiorców nie ma problemu z otrzymywaniem wiadomości promocyjnych od marki / firmy.
- Trzy minuty – w tym czasie od wysłania, zostanie przeczytanych 90% marketingowych wiadomości SMS. Wskaźnik otwarcia to 98%. Tak – 98%! Dla porównania, wiadomości mailowe otwiera średnio 22.02% odbiorców (źródło: Email Marketing Benchmarks)
Dlaczego warto wysyłać wiadomości?
Kampania zbudowana z wykorzystaniem narzędzia marketing SMS ma szansę zyskać sympatię klientów. Odbiorcy traktują wiadomości tekstowe wysłane na telefon bardziej osobiście niż internetowy spam. SMS to narzędzie, które łatwo się obsługuje. Koszty kampanii nie są wysokie, a firmy zyskują szeroki zasięg. Co więcej, krótkie wiadomości wysłane na telefon komórkowy wciąż są traktowane jako osobiste i poufne, a dzięki temu również wiarygodne. Zapoznaj się z ofertą https://www.facebook.com/smsinfopl
ZASTOSOWANIE
Marketing SMS świetnie sprawdzi się w salonach kosmetycznych, restauracjach, sklepach, hurtowniach, hotelach, przychodniach lekarskich wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia ze sprzedażą usług bądź produktów.
PRZYPOMNIENIE O WIZYCIE
Pierwszą naturalną okazją do kontaktu będzie wysyłka przypomnienia o wizycie. Zabiegani klienci często zapominają o umówionym spotkaniu. SMS przypominający potraktują zatem jak dobrą wolę i troskę ze strony gabinetu. Takie wiadomości są korzyścią nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla salonu, który może w ten sposób znacznie zredukować liczbę „zapomnianych” spotkań.
BUDOWANIE POZYTYWNYCH RELACJI
Spa czy gabinet kosmetyczny to miejsce, z którym klienci związują się na dłużej. Cenią to, że nie muszą każdorazowo opowiadać o swoich problemach z cerą, a ich kosmetolog pamięta, które zabiegi zostały wykonane ostatnio. W budowaniu bliskich relacji również warto wykorzystać SMS-y. Wysyłka podziękowań za wizytę, życzeń urodzinowych lub świątecznych to drobne gesty, które utwierdzają klienta w przekonaniu, że nie jest kolejną anonimową osobą odwiedzającą salon.
SKUTECZNE KAMPANIE
Prawdziwą siłę SMS-ów da się zauważyć w kampaniach reklamowych. Szybka wiadomość, kierowana bezpośrednio do odbiorcy, pozwala mu natychmiast zareagować i skorzystać z oferty. Za pomocą wiadomości SMS możemy zaproponować rabat na nową usługę, pakiet w atrakcyjnej cenie czy voucher podarunkowy dla najbliższych. Możliwości są nieograniczone. Należy jednak pamiętać, że im bardziej trafna i dopasowana oferta, tym klient z większym prawdopodobieństwem będzie skłonny z niej skorzystać.
Zapoznaj się z ofertą firmy SMSinfo – System powiadomień SMS z polem nadawcy
https://www.facebook.com/smsinfopl
